Bajaga, un dels referents de la música cantada en serbocroat

Momcilo Bajagić “Bajaga” és un dels músics serbis més populars. Se’l coneix, sobretot, per ser el líder de la banda Bajaga i Instruktori. Anteriorment havia tocat en el grup de rock Riblja Corba, amb el qual va editar sis discos, que li va permetre ser conegut en els ambients musicals de finals dels anys setanta.

A principis dels anys vuitanta va començar a escriure alguns temes en solitari, i poc després va deixar Riblja Corba. El seu primer disc propi va ser Pozitivna geografija, gravat en companyia de músics amb els quals formà, l’any 1984, el grup Bajaga i Instruktori, que es va convertir en un dels dos o tres grups iugoslaus de rock més populars.

També ha publicat, tot combinant la seva feina a Bajaga, algun àlbum en solitari, i ha compost bandes sonores per a pel•lícules.

Va néixer l’any 1960 a Bjelovar, a Croàcia.

La tria de les cançons d’aquesta entrada les ha fet Danica Vukosavljevic, una bona amiga d’Osijek.

Anuncis

2 thoughts on “Bajaga, un dels referents de la música cantada en serbocroat

  1. britishsteel87 30 Mai 2015 / 8:22 AM

    Jo el vaig descobrir a Sèrbia, mirant un canal de videoclips va sortir la cançó “Daljina, dim i prasina”, del seu últim disc, i em va captivar. Vaig estar buscant l’àlbum per algunes botigues, però no el vaig trobar, així que me l’he hagut d’acabar descarregant, juntament amb la resta de la seva discografia. M’encanta, aquesta veu, aquesta sensibilitat… Bon post!!

    • Josep Dorca 2 Juny 2015 / 5:41 AM

      Jo el vaig sentir per primera vegada ara fa un any, gràcies a una amistat de facebook. Em va agradar molt.

Deixa un comentari

